E-mail doorsturen (forwarder instellen) Print

  • 62

Een forwarder stuurt alle e-mail die op een bepaald e-mailadres binnenkomt door naar een ander e-mailadres. Dit andere e-mailadres kan bijvoorbeeld een e-mailaccount zijn binnen je pakket, maar kan ook ergens anders gehost zijn, zoals bijvoorbeeld een GMail of Hotmail adres. E-mail die wordt doorgestuurd behoudt de mailheaders, dus het blijft duidelijk aan welk adres de e-mail is gestuurd. Met forwarders kun je dus bijvoorbeeld sales@jedomein.nl doorsturen aan info@jedomein.nl. Op deze manier heb je maar één e-mailaccount nodig voor beide adressen en komen ze allebei in hetzelfde postvak aan.

 

  1. Log in op DirectAdmin.

    Inloggen in DirectAdmin


  2. Klik onder het kopje E-mail Management op Forwarders.




  3. Klik op de knop Create E-Mail Forwarder.



  4. Vul in het volgende venster de velden in.
    New Forwarder Name: het e-mailadres waarop de forwarder moet werken, bijvoorbeeld 'info'. Het apenstaartje en je domeinnaam zijn al ingevuld.
    Add Destination: laat dit op E-mail staan en vul in het veld eronder het e-mailadres in waarnaar de mail gestuurd moet worden.
    Je kunt ook e-mail naar meerdere adressen laten doorsturen door op Add te klikken en een nieuw doorstuuradres op te geven.



  5. Klik op de knop Create.

 

N.B. Voor een forwarder is het niet nodig dat je ook een mailaccount aanmaakt in DirectAdmin. Doe je dit wel, dan komt de e-mail op twee plaatsen aan: in het e-mailaccount en op het adres waarnaar doorgestuurd wordt.

 

  • als je alleen een forward wilt, maak dan alleen een forwarder aan en geen mailbox.
  • als je alleen een mailbox wilt, maak dan alleen een mailbox aan en geen forwarder.
  • als je de mail zowel in de mailbox wilt ontvangen als doorgestuurd wilt hebben naar een ander e-mailadres, maak dan zowel een mailbox als een forwarder aan.

 

 


Was dit antwoord nuttig?

« Terug