E-mail via Google Workspace Print

  • 1

Als je Google Workspace wilt gebruiken op je domeinnaam voor je e-mail, moet je dit instellen in de DNS. De instellingen die je moet gebruiken vind je terug in je account bij Google. De instellingen voer je in via het hosting controle panel DirectAdmin.

  1. Je hebt het verificatie-TXT record nodig van Google. Dit vind je terug in je Google Workspace account.
  2. Log in op DirectAdmin.
  3. Klik op de button DNS Management onder het kopje Account Manager.



  4. Klik op de button Add Record.



  5. Selecteer bij Record Type de optie TXT.
    Bij Name is je domeinnaam al ingevuld en hoef je niets te wijzigen.
    Selecteer bij TXT Record Type de optie Plain.
    Vul bij Value de waarde in die je van Google hebt gekregen.



  6. Klik op de knop Add.
  7. Ga naar de website van Google Workspace en voltooi de verificatie. Het kan enige uren duren voordat je dit met succes kunt afronden.
  8. Ga in DirectAdmin naar MX Records. De button staat onder het kopje E-mail Manager.



  9. Selecteer bij MX Template de optie Google Suite MX en klik op Save. Alle instellingen worden nu automatisch goed gezet en de benodigde DNS records toegevoegd.


Was dit antwoord nuttig?

« Terug